mai 25, 2010

Premiera in diversificare

Aseara a papat pentru prima data lapte praf. Cred eu ca l-am facut bine, m-am luat dupa instructiunile de pe cutie si mi-au iesit 210 ml lapte.

[L-am gustat si eu (NAN 3) si mi s-a parut destul de bunicel la gust, ma asteptam sa fie mult mai nashpa, conform parerilor auzite si citite. Insa, are un gust destul de chimical asa. Drept urmare mi s-a facut sete instantaneu, si nu numai mie, ci si lui Simeon.]

A reusit sa bea 30 ml. Habar n-am daca e bine sau nu pentru prima data, dar e totusi ceva. Nu l-a refuzat vehement. Insa, i s-a facut sete, a cerut apa, a baut apa si dupa vreo 15 minute l-a apaucat un sughitat - mi se rupea inima, nu alta, pentru ca incerca si el sa doarma si nu reusea din cauza sughitului.
Una peste alta, este o reusita zic eu.

I-am dat si in seara asta. Tot asa a baut, mai greu, doar cate o gura, 30 ml, hopa-hopa, cu un sughit scurt dupa.

Vom vedea ce se intampla. Nu sunt inca pe deplin convinsa ca inceputul cu laptele praf este unul bun. Nu stiu daca este ok pentru el NAN, daca sa ii dau altceva mai bun (daca o fi asa ceva printre varietatile de lapte praf...), daca sa-i dau lapte de vaca/capra.

Toate astea, pentru ca trebuie sa ma intorc la serviciu si imi va fi destul de greu sa-l mai alaptez in continuare; pentru ca a inceput sa se lase el singur de san (are seri cand nici nu vrea la mine in brate, nu vrea in niciun chip sa pape laptic) si pentru ca trebuie sa incep investigatiile medicale pentru mine (am fost diagnosticata acum 2 luni cu colon iritabil si trebuie sa fac teste, sa iau medicamente; plus ca mai sunt si alte investigatii si nu vreau sa ii transmit toate procariile de medicamente pe care le voi lua, medicamente care nu sunt recomandate oricum in timpul alaptarii.

Mdeci, asa e cu laptele praf.

*a, si daca tot am scris premiera in diversificare, trebuie, dar trebuie sa precizez ca de o saptamana, Simeon mananca cereale. Sunt Nestle, 5 cereale, le mananca in fructele de dimineata, dar mananca cereale!

1 comentarii:

magdala spunea...

Si pentru ca am citit pe blogul Andreei despre lapte praf si lapte de san, ar trebui sa mai fac o precizare. Fiecare face ce vrea, ce stie si ce-i place. Este o alegere pur personala. Avem liber arbitru, suntem cu cativa neuroni acolo lucreaza mereu si cu simtamintele care iti dicteaza una sau alta.

Ca un fel de update, am mai incercat sa-i dau lui Simeon acum cateva luni lapte praf, dar nu a vrut. [Nici acum nu vrea. Cred ca nu-i place gustul. Dar stiu ca este necesar laptele pentru a creste sanatos si armonios. Dar mai incerc.]Asa ca am continuat pe atuncicu alaptatul pana in ziua de azi in special datorita anticorpilor cu pricina care sunt extraordinari de utili sanatatii si inexistenti in orice alt lapte. Nu credeam ca voi putea alapta atat, nici nu vroiam sincer chestia asta, dar cu cat timpul a trecut, a devenit un lucru absolut firesc, natural si sanatos pentru amandoi.

Insa, acum, cand am ajuns la momentul in care amandoi nu mai vrem, este foarte bine. Intarcarea, cum se zice in popor, este foarte dureroasa pentru copil, asa cum este si dezlipirea de biberon, suzeta/degetel. Asa ca, aceasta intrerupere, cu cat este mai lina si mai putin dureroasa pentru copil, cu atat mai bine.

Asa cu laptele. Mereu vor fi argumente si experiente pro si contra alaptarii sau a laptelui praf. Totul este in a decide ceea ce simti tu ca mama ca e mai bine pentru copilasul tau. Copilul oricum creste si se face mare.

Mai importanta decat alimentatia si stresul diversificarii in general este iubirea neconditionata pentru copil.

Related Posts with Thumbnails